LA CIUTAT, AMB MÒNICA GÜNTHER

La Síndica investiga si s’està garantint el dret dels alumnes a l’escola pública i de proximitat a Barcelona

En els últims 5 anys, la Sindicatura de Greuges de Barcelona ha tramitat gairebé un centenar de queixes relacionades amb l’assignació i el procés d’escolarització per a infants i adolescents en l’inici del segon cicle d’educació infantil (P3) i, en menor mesura, del primer curs de l’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) a Barcelona. Algunes d’aquestes queixes engloben el malestar de grups de famílies, i el volum de famílies afectades supera les 450. Veient que la problemàtica continua any rere any, la Síndica ha obert una actuació d’ofici amb la finalitat d’analitzar com es garanteix el dret a una escola pública, de qualitat i de proximitat a l’alumnat de Barcelona, ho ha explicat a La Ciutat amb Mònica Günther.

Mónica Günther

barcelona |

“Volem conèixer els punts febles i les fortaleses del procés d’escolarització actual, focalitzant-nos en dos cursos com P3 i 1r d’ESO, tot i que també entrarem a valorar les sol·licituds de canvi de centre de les famílies que no estan satisfetes amb l’assignació final”, ha explicat la defensora de la ciutadania barcelonina, Maria Assumpció Vilà.

L’objectiu d’aquesta actuació d’ofici de la Sindicatura de Greuges de Barcelona és contribuir a millorar l’eficàcia i l’eficiència del sistema d’escolarització actual mitjançant l’anàlisi d’aquesta situació des del curs 2015/2016. Per aquests motius, la Síndica s’ha dirigit al Consorci d’Educació de Barcelona per demanar informació dels darrers cinc anys i analitzar els següents aspectes: l’oferta de places dels centres educatius des de P3 fins a 4t d’ESO; l’encaix entre l’oferta i la demanda de places en centres educatius públics a les diferents zones de la ciutat; l’encaix entre les preferències revelades per les famílies i la plaça que definitivament se’ls assigna; i el detall del procés de sol·licitud de canvis de centre i com es relaciona amb el sistema de gestió de places vacants.