Chandrexa de Queixa Capitalidad de Montaña 2024
Luis Menor pide que a Capitalidade da Montaña 2024 amose o compromiso de Ourense coa preservación do medio ambiente, os servizos e a loita contra o despoboamento.
Baixo o título “Enerxía e Deporte. Oportunidades para o Medio Rural” articúlanse na xornada que hoxe comezou en Chandrexa de Queixa, onde o seu alcalde, Francisco Rodríguez, manifestou a importancia deste recoñecemento: “Espero e desexo representar a oportunidade de unir, de estreitar lazos, de colaborar para seguir traballando por un futuro mellor para os nosos territorios de montaña”, agradecendo á Deputación e a EsMontañas a súa colaboración.
O presidente provincial, Luis Menor, tamén agradeceu a EsMontañas o recoñecemento outorgado a Chandrexa de Queixa, A Pobra de Trives, Manzaneda e San Xoán de Río, “concellos que durante 2024 teñen un recoñecemento tan distinguido, pero é para toda a provincia. Dende a Deputación de Ourense sentímonos honrados de que estas catro vilas sexan o escaparate nacional e a voz representativa de todas as vilas da montaña de España”. Ademais, destacou que é “sen dúbida, unha honra para esta provincia e para Galicia, xa que nunca antes esta distinción recaeu en ningún concello galego”.
Así mesmo, Menor explicou que hoxe en Chandrexa “buscaremos incidir na importancia das enerxías renovables como motores de desenvolvemento e sustentabilidade dos concellos rurais, así como poñer o acento no turismo deportivo como panca para o desenvolvemento das vilas”. , deixando claro que “se algo imos demostrar dende Ourense é que con esta Capital da Montaña amosaremos a España o noso compromiso e interese pola preservación do medio ambiente, así como pola loita contra o despoboamento e o mantemento dos servizos”.
O presidente de EsMontañas (que agrupa a 300 concellos e 8 concellos), Miguel Gracia, destacou o valor do territorio que este ano é Capital da Montaña 2024, e a colaboración da Deputación de Ourense neste proceso. “Os pobos de montaña teñen unhas características especiais e problemas comúns, de aí a importancia de entendernos, conformándonos como un lobby de promoción”.