Actualitat

MSC vol potenciar Tarragona com a port de creuers

La companyia estudia com atreure turistes del centre, nord d'Europa i públic nacional amb paquets de trasllat i estada de cap de setmana a la ciutat.

Redacción

Tarragona |

Creuers atracats al Port de Tarragona | ACN

L'empresa MSC vol potenciar Tarragona com a port d'embarcament de creueristes de països com Alemanya, Anglaterra o del nord d'Europa. El director general d'MSC Cruceros a Espanya, Fernando Pacheco, ha explicat que la companyia està treballant en paquets turístics que incloguin el viatge des del país d'origen en avió fins a l'aeroport de Barcelona i després el trasllat per carretera fins a Tarragona, on començarien el creuer per la Mediterrània.

Una altra opció que estudien és atreure públic de Madrid i altres zones de l'Estat perquè facin servir el port tarragoní com a origen i final del seu creuer, amb ofertes que podrien incloure el trasllat amb autocar o tren i una estada de cap de setmana a la ciutat.

En una conferència a la Cambra de Comerç de Tarragona, Pacheco ha exposat els plans de la naviliera per aquesta temporada. D'entrada faran dos escales més a Tarragona que l'any passat, fins a les 28. Això els permetrà arribar als 122.000 viatgers, per sobre els 83.800 del 2023. El vaixell d'enguany serà lleugerament que el que feia el recorregut l'estiu passat i superarà els 4.000 passatgers en cada visita. La ruta que farà l'embarcació serà Tarragona, Marsella, Livorno, Civitavecchia (Roma), Gènova i València.

Alhora, el directiu ha apuntat que als 83.800 passatgers que van portar a Tarragona el 2023 els van vendre 6.375 excursions. Les més demandades van ser la visita pel centre històric de la ciutat, PortAventura i la combinada de PortAventura més Ferrari Land. Pacheco ha comentat que en comparació amb altres destinacions a Tarragona els visitants compren menys excursions i ho ha justificat per la "comoditat" del port.

Crítiques al model de turisme

Pacheco també ha sortit al pas de les crítiques que hi ha vers aquest tipus de turisme. Pel que fa a la massificació que genera en ciutats com Barcelona, ha apuntat que segons un estudi de la Universitat Autònoma de Barcelona a la capital catalana els creuers únicament representen el 7% dels turistes, però que en canvi aporten un 14% dels impostos relacionats amb el turisme.

Pel que fa a la sostenibilitat, ha exposat diferents exemples en els quals treballa l'empresa, com ara un vaixell que ja ha aconseguit navegar quatre dies seguits sense generar emissions de CO2.