PROGRAMA ESPECIAL

Vilanova i la Geltrú és la ciutat amb aire de poble que acull tothom

Hi ha poques ciutats que puguin dir que són a la vegada com un poble. Si a tot això s'hi suma el fet de ser una vila marinera i de grans tradicions, et surt: Vilanova i la Geltrú.

Robert Calvo

Vilanova i la Geltrú |

Ara que s'acosta l'estiu i que és a punt de començar la temporada de platja, ens hem atansat a l'Espai Far de la capital del Garraf. Des d'allà, Onda Cero Catalunya ha fet una edició especial de La Ciutat. Amb la Miriam Franch i la Núria Mora al capdavant, el programa ha escoltat les veus de les persones que trepitgen la localitat cada dia per saber tot el que hi passa i també com gestionar-ho. Hem parlat amb l'alcalde, Juan Luis Ruiz López. També amb Anna Ribera i Cos, regidora de Projecció de Ciutat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. I hi hem sumat les veus de Leslie de 'Los Sírex', ambaixador de la localitat, d'Albert Casas, conseller delegat del càmping Vilanova Park i de Miquel Àngel Soto, cofundador de Madvelous, una empresa vilanovina dedicada al màrqueting digital.

💶 Una economia municipal sanejada

Amb més de 70.000 habitants, Vilanova i la Geltrú s’ha consolidat com una ciutat que combina tradició marinera, economia blava i una clara aposta per un model de turisme familiar i sostenible. El seu alcalde, Juan Luis Ruiz, ha explicat que "el sanejament de les finances municipals és una bona notícia". Després d'anys complexos, l'Ajuntament ha aconseguit eixugar un dèficit de vuit milions d’euros. "No ha estat fàcil, ha estat un esforç col·lectiu", ha reconegut l’alcalde, fent un agraïment especial als treballadors i les treballadores municipals, que han fet un esforç que també han portat a terme les empreses públiques. Una feina que s'ha basat, sobretot, en aplicar criteris propis de l'economia domèstica: "prioritzar, racionalitzar la despesa i gastar menys", diu Ruiz.

Juan Luis Ruiz López, alcalde de Vilanova i la Geltrú, durant l'entrevista que li han fet Miriam Franch i Núria Mora | Onda Cero Catalunya (Cristina Domingo)

🥘 La gastronomia és un sector clau

Aquest programa especial de La Ciutat s'ha portat a terme a Vilanova i la Geltrú amb motiu de la Setmana de la Gastronomia, que és una de les cites més estimades del calendari vilanoví. Aquesta comunió gastronòmica posa el focus en el producte de quilòmetre zero i en el talent local.. L'alcalde assegura que és molt més que una programació d'actes: és “un moment de reconeixement col·lectiu”. I defineix aquest cicle com "una oportunitat per reivindicar restauradors, comerciants i persones que han estat referents del sector, algunes d'elles ja desaparegudes".

Anna Ribera i Cos, regidora de Projecció de Ciutat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú | Onda Cero Catalunya (Cristina Domingo)

🌴 Destinació turística sostenible

Vilanova i la Geltrú viu una setmana clau per reforçar la seva projecció com a ciutat atractiva, viva i amb identitat pròpia. En aquest context, la regidora de Projecció de Ciutat, Anna Ribera i Cos, ha destacat l'aposta decidida del municipi per una gastronomia de qualitat, un comerç diversificat i un turisme familiar i sostenible. Ho a dit des de l'Espai Far, que aquest dijous 7 de maig ha acollit la gran festa del turisme, la gastronomia i el comerç. La cita ha aplegat molta gent, amb molts reconeixements. Ribera diu que és la vetllada perfecta "per passar-s'ho bé i menjar bé en una ciutat on la cuina forma part del seu ADN".

L'equip d'Onda Cero Vilanova amb l'actor Sergi López al sopar gastronòmic del peix | Onda Cero Vilanova

🎶 Leslie, el millor ambaixador

Leslie, de 'Los Sírex' és l'ambaixador de Vilanova i la Geltrú del darrer any. I, és clar, no podíem no convidar-lo a aquest programa especial de La Ciutata la vora del mar. És geni i figura i ho ha demostrat tota l'estona que ha durat el programa. En una hora i quaranta minuts, no ha perdut l'oportunitat d'anar desgranant les bondats d'aquesta localitat del Garraf. Una ciutat que, explica, l'ha acollit tot i haver nascut a la Barceloneta. Aquest darrer fet és el que l'uneix a la capital del Garraf: el mar. I és que ve de familia de pescadors. I això marca per tota la vida. Aquesta figura indiscutible de la música d'un temps i d'un país, entrega la corona d'ambaixador després de tot un any, però assegura que mai no deixarà de vendre Vilanova i la Geltrú al món.

En Leslie de 'Los Sírex' durant la tertúlia del programa especial de La Ciutat a Vilanova i la Geltrú | Onda Cero Catalunya (Cristina Domingo)