Barcelona |
La Generalitat inspeccionarà més empreses que mai per defensar els drets dels consumidors durant el Black Friday. L’Agència Catalana del Consum i la Direcció General de Comerç estan realitzant el seguiment de preus de gairebé 3.000 productes, un 80% dels quals en canals de venda per internet. Una tasca que estan realitzant des de fa 2 mesos.
Més enllà del monitoratge dels preus, també s’ataca la publicitat enganyosa. Enguany, sota el lema ‘N’estem tips’, es pretén fomentar una compra conscient i reflexiva. Una campanya dirigida, sobretot, pel públic juvenil, els més exposats a internet i els seus perills.
En el cas que una empresa dugui a terme competència deslleial respecte altres comerços, es poden enfrontar a multes que superin els 100.000 euros. L'any passat es van obrir 31 expedients, dels quals 17 amb sanció i pendents de ser pagades. Ara bé, en la campanya del 2022, el departament d’Empresa i Treball va recaptar més d’un milió d’euros.