Barcelona |
Des que la Generalitat va fer arribar els Ferrocarrils de Catalunya als Pirineus, van decidir externalitzar el servei a empreses de càterings. Des d’aquell moment, les plantilles d’aquests negocis van perdre tant el suplement econòmic com el servei d’autobús públic.
L'increment dels preus dels combustibles ha disparat la despesa destinada als desplaçaments, que poden ser de fins a 60 quilòmetres el dia... depenent d’on visquin. Per aquest motiu, un 80% dels 110 treballadors de les pistes d’Espot, Boí Taüll i Port Ainé s’han concentrat avui per denunciar la seva situació.
"Estem parlant d'uns lloguers de mitjana de 500 euros, més els 200 o 300 de transport, tenint en compte que cobrem 1.200, entendreu el poc rendible que surt viure als Pirineus", assegura a Onda Cero en Manuel Romero és el coordinador de l’Àrea de Serveis de CCOO de les Terres de Lleida.
Per això, les plantilles de 9 cafeteries han dit prou i reclamen un plus per quilometratge.